ის, თუ რამდენად წარმატებულია კომპანია, მნიშვნელოვნადაა დამოკიდებული ხელმძღვანელობაზე, კომპანიის მმართველი და პასუხისმგებელი პირების უნარებზე. თუ კომპანიის სათავეში ხართ და გსურთ თქვენი თანამშრომლების კომპეტენტურად ხელმძღვანელობა, ლიდერის უნარები გჭირდებათ. აშკარაა, რომ მუდმივად დავალებათა შესრულება და ზეწოლის ქვეშ ყოფნა ხშირად უარყოფითად მოქმედებს ადამიანის განწყობაზე და ამიტომაც საჭიროა კარგი მენეჯმენტი სტრესიდან თავის დასაღწევად. მინდა გაგიზიაროთ ჩემი მოსაზრებები იმასთან დაკავშირებით, თუ რა არის საჭირო, რათა მენეჯერმა მიაღწიონ წარმატებას ამ საქმეში და, რა თქმა უნდა, ამით თავიანთი კომპანიაც მეტად წარმატებული გახადოს.
მენეჯერობა შეიძლება შევადაროთ მანქანის მართვის სწავლას - პირველად ვაკეთებთ ყველაფერს ისე, როგორც პედაგოგი გვირჩევს. შემდეგ კი გვჭირდება გარკვეული პერიოდი, სანამ ჯუნგლებში, შუქნიშნებთან, აბრებთან და სხვა ადგილებზეც მოძრაობის წესებთან დაკავშირებულ საკუთარ სტილსა და უნარებს გამოვიმუშავებთ. სწორედ აქედან იწყება წარმეტებული მენეჯმენტი.
დაგეგმვა, ორგანიზება, ხელმძღვანელობა და კონტროლი - ეს ყველაზე მნიშვნელოვანი ამოცანებია მენეჯმენტში. საპასუხისმგებლო დავალებების სიმრავლე მენეჯერებს ავალდებულებს, ჰქონდეთ არაერთი საჭირო თვისება და უნარი. უპირველეს ყოვლისა, პასუხისმგებლობა თანამშრომლების წინაშე გარკვეულ ტაქტიკას მოითხოვს. აუცილებელია, შეიქმნას იდეალური პირობები თანამშრომლებისთვის, რათა მათ ოპტიმალურად გამოიყენონ თავიანთი პოტენციალი. მაგრამ თანამშრომლების მოტივირება არ არის მენეჯერების ერთადერთი მოვალეობა! ეს სამუშაო დიდ პასუხისმგებლობას გულისხმობს! ასევე, მნიშვნელოვანია, ისწავლონ სტრესთან გამკლავება.
დაძაბული თანამშრომლები, როგორც წესი, უფრო არაეფექტურად მუშაობენ - დროის, ენერგიისა და კონცენტრაციის ნაკლებობა ზრდის ფატალური - არასწორი გადაწყვეტილებების მიღების ალბათობას. დაძაბული სამუშაო გარემო სხვა თანამშრომლებზეც მოქმედებს. უარეს შემთხვევაში, მენეჯერული სტრესი ვრცელდება კომპანიაში.
დავალებებსა და ამოცანებთან ერთად იზრდება - ვითარდება მენეჯერი.
10 რჩევა წარმატებული მენეჯმენტისთვის. სწორედ ამ 10 რჩევის საშუალებით წარმატებული მენეჯმენტის მიღწევა შესაძლებელია.
1. აუცილებელია ვისწავლოთ სწორად დელეგირება!
აღმასრულებელთა უმეტესობა ძალიან ბევრს იღებს საკუთარ თავზე, მიუხედავად იმისა, რომ მათ აქვთ ინდივიდუალური დავალებების დელეგირების შესაძლებლობა. მან, ვისაც კარგი გუნდი ჰყავს, უნდა მისცეს თანამშრომლებსსაკუთარი თავის წარმოჩენის შანსი. მენეჯერის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ამოცანაა საკუთარი თანამშრომლების განვითარება და სწორედ ამიტომ დელეგირება წარმოადგენს მენეჯმენტის მთავარ ფაქტორს. მათ, ვისაც ეს უჭირს, უნდა ჰკითხოს საკუთარ თავს, რა უშლის ხელს მეტი დელეგირებისგან. ეს ალბათ გადაჭარბებული მიდრეკილებაა პერფექციონიზმისკენ? იქნებ მიზეზია საკუთარი ეგო? იქნებ ძალიან მცირე ნდობა აქვთ საკუთარი გუნდის მიმართ ან დრო არ ჰყოფნით ამისთვის?
2. როგორ გვესმის ციფრებთან ურთიერთობა!
ბევრი რამ არის მნიშვნელოვანი მენეჯმენტში, მაგრამ დღის ბოლოს უმნიშვნელოვანესია შედეგი. სწორედ ამიტომ აუცილებელია, ციფრები კარგად გვესმოდეს და ვაანალიზებდეთ - იმის მიუხედავად, ვმუშაობთ მარკეტინგში, გაყიდვებში, ადამიანურ რესურსებსა თუ სხვა სფეროში.
- აუცილებელია საკუთარი მართვის სფეროების კონტროლის ანგარიშების რეგულარულად შესწავლა;
- კომპანიის წლიური ანგარიშებისა და დანართების გაცნობა;
- ინფორმირება იმის შესახებ, თუ რომელი ფინანსური საკვანძო ციფრია მნიშვნელოვანი საკუთარი მართვის სფეროებში;
- საჭიროა ვუმკლავდებოდეთ ისეთ საკითხებს, როგორებიცაა ბიუჯეტის შედგენა და დაგეგმვა;
- და ასევე, აუცილებელია სპეციფიკურ ტრენინგებში ინტენსიური მონაწილეობა.
3. დავრჩეთ ყოველთვის ავთენტურნი!
ლიდერობის უნარების დემონსტრირების საუკეთესო გზაა ისეთი წესით ცხოვრება, როგორითაც სხვებს ვთხოვთ. ნამდვილობა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მენეჯმენტში. ეს არის ერთადერთი გზა იდენტიფიკაციისა, სანდოობისა და ნდობის მოპოვებისა. როდესაც თანამშრომლებმა და კოლეგებმა იციან, რა არის უფროსისთვის მნიშვნელოვანი და რა შეაწუხებს, მათ ზუსტი ორიენტაცია აქვთ.
4. პასუხისმგებლობის გრძნობა!
პასუხისმგებლობის „ცოდნა“ ხელმძღვანელობის კომპეტენციის ნაწილია - ეს ნიშნავს არა მარტო თანამშრომლების პასუხისმგებლობას, არამედ საკუთარსაც. ძლიერი და სუსტი მხარეების შესახებ რეგულარული რეფლექსია ხელს უწყობს ხელმძღვანელობის უნარების შემდგომ განვითარებას. მაგალითად, წარმატებული მენეჯერები ცხოვრობენ პირადი ჯილდოს სისტემის შესაბამისად. კარგი და ძალიან კარგი სამსახურისთვის ისინი თავიანთ თავს კარგს უკეთებენ. ამავდროულად, ისინი მუდმივად კრიტიკულად აფასებენ საკუთარ ქცევას. აღიარონ შეცდომები, ისწავლონ მათგან და არ წაუყენონ საკუთარ თავს ძალიან მაღალი მოთხოვნები - ესეც ხელმძღვანელობის კომპეტენციის ნაწილია.
მენეჯერები არიან დაუცველნი დაუგეგმავი ინციდენტებისგან, ამიტომ სამუშაო დღის განმავლობაში თქვენი დროის მხოლოდ 50% უნდა დაგეგმოთ. დანარჩენი 50% ინახება გაუთვალისწინებელი მოვლენებისთვის. იმისათვის, რომ კონტროლი არ დაკარგოთ, თითოეული ყოველდღიური აქტივობა უნდა აღნიშნოთ და გაითვალისწინოთ. ეს ასევე გულისხმობს პრიორიტეტების განსაზღვრას.
და ბოლოს, მენეჯერებს ასევე ეკისრებათ პასუხისმგებლობა საკუთარ ჯანმრთელობაზე. ობიექტური თვითშეფასება ოქროს ტოლფასია! დატკბით პირადი ცხოვრებით და რეგულარულად დაისვენეთ!
5. იყავით მაგალითი!
როგორც უფროსს, თქვენ მუდამ გაკვირდებიან! ამიტომ მხოლოდ თქვენს თანამშრომლებს უნდა ჰკითხოთ, რისი გაკეთება შეგიძლიათ თავად.
6. კომუნიკაბელობა.
კომუნიკაციის უნარები მნიშვნელოვანია არა მხოლოდ დელეგირების დროს! მენეჯერები ყოველთვის ყურადღებიანი უნდა იყვნენ თანამშრომელთა მიმართ, რათა დაეხმარონ მათ პრობლემების გადაჭრაში.
7. თანამშრომელთა პოტენციალის ამოცნობა.
ყოველ თანამშრომელს აქვს განსხვავებული ძლიერი და სუსტი მხარეები. როგორც მენეჯერმა, მნიშვნელოვანია, გაარკვიოთ, რა არის ეს, რათა თითოეული თანამშრომელი მათი უნარების შესაბამის პოზიციაზე დაასაქმოთ.
8. ნუ მოერიდებით კონფლიქტებს!
ჰარმონიული სამუშაო გარემო შეიძლება იყოს ის, რისკენაც ყოველი მენეჯერი ისწრაფვის. მაგრამ, უნდა ითქვას, რომ ამ მიზნის მიღწევა ყოველთვის შეუძლებელია; ზოგჯერ კონფლიქტების თავიდან აცილება გარდაუვალია. სანამ სიტუაცია გამწვავდება, უმჯობესია, წინასწარ განიხილოთ საჩივრები.
9. ცვლილების სურვილი.
ციფრულმა და სტრუქტურულმა ცვლილებებმა ბოლო წლების განმავლობაში შრომის ბაზარი თავდაყირა დააყენა. რა თქმა უნდა, მომავალ დროსაც ყოველთვის იქნება კომპანიებში ცვლილებების განხორციელების აუცილებლობა. წარმატებული მენეჯერები კი დროულად უნდა აცნობიერებდნენ, თუ როდის არის საჭირო ცვლილებები. ამასთან ერთად, საჭიროა და მნიშვნელოვანი იმის ცოდნა, თუ როგორ უნდა მოამზადოთ თქვენი გუნდი ცვლილებებისთვის.
10. მომზადება არის როგორც ა და ო!
კარგი მენეჯერი ყოველთვის კარგად არის მომზადებული თითოეული საუბრისთვის. იმისათვის, რომ მიაღწიოთ საბოლოო წარმატებას, უნდა იცოდეთ როგორც ფაქტები, ისე - მიზნები.